16 octombrie 2015

Hramul bisericii 2015


De obicei biserica are un hram, apoi acesta devine și hramul localității. Satul Izvoare este excepție în sensul că hramul satului este convenabil să fie Acoperământul Maicii Domnului, pentru că aproape s-au finisat lucrările principale ale câmpului. Așa se face că întâi a fost hramul satului, apoi acesta a fost dat bisericii din centrul satului în anul 1998.
Anul acesta am înnoit biserica în exterior și am amenajat parțial curtea bisericii. Fără schele am vopsit cu tânărul paraclisier - Constantin Rotaru.
Începând de la această sărbătoare, de hram, trecem la regimul orar de iarnă. Adică, anotimpul cald, (de la duminica Tomei) începem vecernia la 18:00 și utrenia la 7:00, atunci sezonul rece începem vecernia la 16:00, iar utrenia 7:30.
La liturghie au participat clericii:
egumen Zosima (Aftene) – starețul mănăstirii din vecinătatea satului; ierodiacon Petru (Statulat) de la aceiași mănăstire; preotul Constantin Călman – din s.Hitrești; preotul Anatolie Mandric – din satul Măgureanca; și subsemnatul preot paroh Alexandru Stratan. La predică am menționat ca cu ajutorul lui Dumnezeu, să nu mai criticăm pe alții... și mi-am cerut iertare... Foarte important a fost că s-au împărtășit mai mulți copii și maturi.
Pentru prieteni consemnez, dar ca și eu să răsfoiesc arhiva și să nu uit, că am început slujba de dimineață cu sfințirea aghesmei, ceasurile 3 și 6, liturghia, iar la final moleben de mulțumire.
Ca de obicei ne-am fotografiat toți participanții pe pragul bisericii. Acestea sunt importante pentru noi, căci le atârnăm în pridvor. Avem deja un stend de colecții cu fotografii A4 cu cele mai importante momente de hram, ciclism, pelerinaje, paricipări corale pascale. Dacă la multe biserici pridvorul este pictat, la noi este împodobit nu cu icoane, ci cu ... fotografii. Le consider importante șți recamand și altora, pentru că este o lucrare misionară. Biserica noastră foarte tânără va deveni foarte curând  Biserica Dumnezeului părinților noștri. În acest sens, numele celor mai fideli enoriași, ctitori și cântăreți sunt trecute post mortem pe placă de granit.
Mai menționez că la slujba hramului a participat și noul primar al localității – domnul Sergiu Strechi.
A urmat agapa frățească și oarecum am serbat ziua națională a vinului, gustând doar din roada nouă, fără ca cineva să se amețească.
Felicit pe toți cu această sărbătoare și le mulțumesc celor care au contribuit financiar, cu munca și cu jertfelnicie pentru reparație și pentru realizarea hramului. Celor care nu au reușit să participe au pierdut mult, dar au șansa să recupereze.

Îmi cer iertare pentru graba de a scri neordonat, dar am dorit mult să aștern măcar câteva rânduri din gânduri.



 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu